3,2,1 … Start in noul sezon de Formula 1

0
Posted March 22, 2018 by Lucian Popa in Altele sporturi

formulaLa nivel declarativ, Formula 1 promite sa treaca la o noua etapa a existentei: logo schimbat, imn demn de filmele cu pretentii de la Hollywood, nume noi pe grila de start. Pe circuit insa, lucrurile nu au fost <lapte si miere> in ultimele sezoane pentru regina curselor automobilistice: Mercedes domina cu autoritate si a “omorat” spectacolul, iar o parte insemnata din telespectatori a migrat catre MotoGP – sora mai mica si mai atractiva, care propune cursa de cursa depasiri si suspans. “Marele Circ” este in cautarea gloriei de odinioara, iar editia cu numarul 69 a competitiei isi propune sa readuca in casele oamenilor bucuria curselor cu final neasteptat. Prima incercare – Marele Premiu al Australiei, care va avea loc duminica, 25 martie, pe “Melbourne Grand Prix Circuit”.

Melbourne Park Circuit

Programul primei etape din 2018:

Vineri (23 martie):

Antrenamente libere 1: 03:00 (ora Romaniei)
Antrenamente libere 2: 07:00

Sambata (24 martie):

Antrenamente libere 3: 05:00
Calificari: 08:00

Duminica (25 martie):

Cursa: 08:10

Ce s-a intamplat in 2017:

1. Sebastian Vettel (Ferrari)
2. Lewis Hamilton (Mercedes)
3. Valtteri Bottas (Mercedes)

Cel mai rapid tur: Daniil Kvyat (Toro Rosso) – 1:26.711 (in turul 53)
Pole-position: Lewis Hamilton (Mercedes)

Cum arata circuitul de la Melbourne:

Un nou logo pentru “o noua era” in Formula 1

Sursa foto: captura logos.wikia.com

Din 2018, Formula 1 se prezinta cu un nou logo, acesta marcand intrarea intr-o noua era pentru competitia-regina a sportului automobilistic, ajunsa la a 69-a editie. Noul design simbolizeaza aspectul unei masini de Formula 1 cu un “aer retro-modern”, inlocuind logo-ul anterior introdus de catre Bernie Ecclestone.

Identitatea vizuala a fost creata de agentia Wieden + Kennedy London, condusa de Richard Turley, director executiv de continut si design. Repozitionarea sportului si revizuirea brandului a fost condusa de catre Ellie Norman, primul director de marketing al Formula 1.

Logo-ul reflecta forma unui automobil de Formula 1, plat, aproape de sol, sugerand viteza. Acesta are un “aer retro-modern” care se sprijina pe natura extrema si dinamica a sportului si este proiectata sa functioneze pe o varietate de platforme. Noul logo este al patrulea din istoria acestei competitii.

Noua misiune a competitiei

De asemenea, Formula 1 a dezvaluit noua misiune, avand cinci comportamente cheie: “Se bucura de curse”, “Face spectacolul mai spectaculos”, “Desfiinteaza granitele”, “Simte gustul uleiului” si “Simte cum fierbe sangele”.

Primul implica colaborarea cu echipele si Federatia Internationala de Automobilism (FIA) pentru a imbunatati cursele, al doilea are la baza construirea unor evenimente in jurul curselor, in timp ce al treilea este despre extinderea publicului si atragerea de noi fani prin tehnologia digitala. Ultimele doua fac referire la prezentarea tehnologiei intr-un mod mai convingator si la evidentierea emotiilor si rivalitatilor umane.

Imnul Formulei 1, compus de Brian Tyler

In 2018, Formula 1 vine si cu un imn nou. Tema muzicala a fost compusa de americanul Brian Tyler, cunoscut pentru muzica din filme precum Iron Man 3, Now You See Me, Avengers si Age of Ultron. Melodia este interpretata de London Philharmonic Orchestra, dirijata chiar de Brian Tyler.

Tyler, compozitor, aranjor, producator si dirijor, este unul dintre cei mai apreciati muzicieni de la Hollywood. El a recompus tema Universal Pictures la implinirea a o suta de ani de la infiintarea casei producatoare de filme.

Modificari de regulament in 2018:

-aripile “T” si “aripioarele de rechin” au fost eliminate
-introducerea sistemului de protectie “halo” pentru cockpit
-sistemele de suspensie care ar putea modifica performanta aerodinamica a monopostului pe o tura nu sunt permise
-fiecare pilot este limitat la doar 3 motoare pe sezon, spre deosebire de anul trecut, cand limita era de 4 motoare pe sezon
-simplificarea penalizarilor pe grila de start pentru inlocuirea componentelor unitatilor de propulsie
-mai multe variante de pneuri

Fara aripi “T” si “aripioare de rechin”

Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a interzis utilizarea “aripioarelor de rechin”, acea extensie a fibrei de carbon la capacul motorului, si T-wings-urile, adica aripile in forma literei T amplasate in fata si deasupra aripii posterioare. Scopul aripii T a fost acela de a directiona mai bine fluxul de aer spre aripa principala din spate si, in unele cazuri, pentru a crea o mica forta suplimentara. Capacul motorului are inca un fel de aripa, dar nu seamana cu enormele straturi de fibre de carbon care puteau fi vazute in 2017.

Ce este sistemul de protectie Halo

Sistemul de protectie Halo reprezinta una dintre schimbarile majore la nivel de design si forma a monopostului de Formula 1 efectuate de-a lungul timpului. Acest halo este un inel asezat fix pe mijlocul cockpitului, avand scopul de a-l proteja pe pilot in cazul unui impact.

Dispozitivul este alcatuit din titan, are o greutate de 7 kg, iar cu tot cu sistemele de prindere, greutatea totala ajunge la aproximativ 10-14 kg. Astfel, greutatea minima a monoposturilor a crescut cu 6 kg, pana la 734 kg, pentru a compensa greutatea suplimentara a sistemului de protectie.

Halo este conceput sa reziste la un impact cu un obiect de 20 de kg la o viteza de 225 km/h. James Allison, managerul tehnic al Mercedes-AMG Petronas Motorsport, a declarat ca halo-ul poate sustine greutatea unui autobuz etajat (double decker).

Mai putine motoare

In incercarea de a face unitatile de putere din F1 mai fiabile si de a reduce in continuare costurile, in acest sezon fiecare pilot este limitat la doar 3 motoare pe sezon, spre deosebire de anul trecut, cand limita era de 4 motoare pe sezon.

Astfel, fiecarui pilot i se va permite sa utilizeze pana la trei motoare cu combustie interna (ICE), trei unitati generatoare de caldura (MGU – H) si turbocompresoare (TC), doua stocuri de energie (ES) si comanda electronica (CE) si doua unitati cinetice generatoare (MGU-K).


Despre autor

Lucian Popa

Lucian Popa este proprietarul cotidianului online Arena Bihoreana, avand o bogata experienta ca si corespodent sportiv.

0 Comentarii



Fii primul care comenteaza!


Adauga un comentariu


(obligatoriu)